• Meer dan 80 jaar service
  • Altijd persoonlijk contact
  • Flexibel en meedenkend

Centre of Innovation University Leiden Trend Report 2016-2017

Voor het Centre of Innovation Universiteit Leiden hebben we het Trend Report 2016-2017 ontwikkeld. ‘People first in a digital age’ is de leidraad van de, door de universiteit, onderzochte thema’s op het gebied van innovation, toekomst, technologie en alle uitdagingen en mogelijkheden die dat met zich meebrengt.

"When we started looking for a designer for our brand-new Trend Report, we wanted someone with a track record of designing modern, stylish magazines with a playful touch. In Marta from DUOCORE we found just that: thanks to Marta's art direction and out-of-the-box thinking, as well as her friendly and flexible approach, we ended up with a beautiful bespoke magazine that we are proud to share with our colleagues and partners. Her knowledge of the printing process and connections in this field made the whole process from concept to finished print result a pleasant, straightforward experience. Thank you Marta!" -Saskia Iseard, Project Officer Creative Positioning at Leiden University's Centre for Innovation

 

 

De uitdaging was om de uiterst wetenschappelijke thema’s op een aantrekkelijke manier te introduceren in de vorm van een magazine naar een breed publiek. Dat hebben we bereikt door implementatie van meerdere disciplines en technieken - onderzoek, grafisch vormgeving, custom illustratie en infografieken, portret fotografie op locatie, beeldkeuze en bewerking, litografie en DTP. Inzetten van een Art Director was voor dit project cruciaal. Ook naar de productiemogelijkheden werd gekeken. Om het concept van duurzaamheid en innovatie ook hier naadloos door te laten lopen hebben wij gekozen voor een houtvrij offset papier, met soft touch laminaat als bescherming van de omslag.

 

 

“ Een illustratie kan een artikel verduidelijken, verhelderen en vooral speelser maken om te lezen. Dit is wat ik graag doe als illustrator zijnde en zo toegepast heb in het Trend Report.

 

Het is een erg fijne samenwerking met Marta Klement. We hadden samen een zelfde visie. Het maken van een visueel aantrekkelijk en speels trend report.

 

Per artikel heb ik kernwoorden geselecteerd en deze gevisualiseerd. Het artikel over digital life leende zich perfect voor uit om een robotkat te visualiseren. Deze zijn ook trending op het net, waardoor het artikel mee lift met de trends van het moment. Hierdoor word het artikel plezieriger om te lezen.

 

Daarbij maken de kleine karakters door het magazine het vrolijk en luchtig. Er is een samenwerking te zien tussen de grafische vormgeving en de illustraties.

Deze spelen en dansen om de informatie heen, verduidelijken het, of geven je juist een lach op je gezicht. Dit is precies de samenwerking die ik samen met Marta had.

In de toekomst hopen we nog veel van deze gelijksoortige opdrachten samen te verwezenlijken!” - Mirjam Verhoog over de illustraties

 

 

Inzicht in innovatie helpt bewuste keuzes maken, die onze toekomst beïnvloed. Wetenschappers helpen ons door de resultaten van hun onderzoeken beschikbaar te stellen. Onze rol is deze vervolgens visueel vertalen, zodat ze op de juiste manier begrepen worden.

 

“Samen met Saskia, Mirjam, verschillende auteurs, redactie, universiteit en leveranciers hebben we een gaaf product ontwikkeld en daar ben ik heel trots op. Bedankt voor de professionaliteit, inzet en super fijne samenwerking. Op naar de volgende editie!”- Marta Klement, Art Director