• Meer dan 80 jaar service
  • Altijd persoonlijk contact
  • Flexibel en meedenkend

Voor het Centre of Innovation Universiteit Leiden hebben we het Trend Report 2016-2017 ontwikkeld. ‘People first in a digital age’ is de leidraad van de, door de universiteit, onderzochte thema’s op het gebied van innovation, toekomst, technologie en alle uitdagingen en mogelijkheden die dat met zich meebrengt.


Volgend item
Terug naar overzicht

Huisstijl Van Hulst Van Der Plas Uitvaartverzorging

Duocore heeft voor Van Hulst Van Der Plas Uitvaartverzorging een nieuwe huisstijl gecreëerd.

Voor startende uitvaartonderneming Van Hulst Van Der Plas was het van belang om een stralende identiteit te creëren. Duocore ging met de huisstijl en het logo aan de slag, evenals het fotograferen van de bedrijfsportretten. Deze portretten zijn door Marta gemaakt in haar eigen fotostudio.

 

Alhoewel uitvaartondernemingen vaak een klassieke stijl en uitstraling hanteren zijn er zeker moderne trends die meespelen in de branche. Denk hierbij aan duurzaamheid of elektronische condoleance. Ook wordt er steeds meer naar de klanten gecommuniceerd.

De branche is verder ook erg gevoelig, wat het nog belangrijker maakt om de juiste keuzes te maken voor kleuren en lettertypen.

 

Uiteindelijk heeft Duocore gekozen voor een combinatie van klassieke lettertypen voor een herkenbare H&P icoon en moderne schreefloze lettertype voor het uitschrijven van de volledige bedrijfsnaam. Serieuze tinten van donkerblauw en chique zilver zijn in het logo opgenomen. Dit zorgt ervoor dat het logo duidelijk en goed leesbaar overkomt. Verder is er een overloop van zachte violet/roze kleuren terug te vinden in de algemene fotografie. Dit mis van strakke en zachte kleuren zorgen voor een gebalanceerd kleur profiel.

 

De identiteit straat respect, rust en betrouwbaarheid uit. Dit alles is vastgelegd in een huisstijlmanual. Naast het logo in 4 verschillende vormen en 2 kleurenversies zijn er ook diverse advertenties en aanvullende uitingen ontwikkeld. Visitekaartjes, briefpapier, enveloppen en flyers zijn door Duocore in huis gedrukt.

 

Deze samenwerking verliep erg prettig en bijzondere ervaring zal niet snel worden vergeten.

Aan dit project heeft met veel aandacht gewerkt:

Marta Klement: identiteitsontwikkeling en grafisch vormgeving

 

Van Der Hulst Van Der Plas was erg blij met het uiteindelijk opgeleverde werk:

"Bij het starten van onze uitvaartonderneming waren we op zoek naar een logo en een huisstijl. Bij Duocore HQ voelden ze dit perfect aan. Na een aantal gesprekken wist Marta precies wat we bedoelde en heeft ze onze wensen perfect vertaald naar een logo en huisstijl geheel naar onze smaak. Geen moeite was ze te veel en de service staat hoog in het vaandel. Wij zijn Marta Clement en Wim van Dijk  dan ook enorm dankbaar voor de fijne samenwerking." -Gerard van der Plas & Anne-Mieke van Hulst

 

Ook Marta is een mooie ervaring rijker:

"Voor het eerst heb ik over de begrafenissen branche vanuit een hele andere hoek kunnen nadenken. Een afscheid een vorm geven was voor mij een bijzondere ervaring." - Marta Klement, Art Director